Klantwaarde vergroten

Klantgerichte organisatie bouwen

In vijf stappen de klant daadwerkelijk centraal stellen! Dat levert enorme resultaten op. U hoeft zich als leidinggevende niet meer druk te maken over ontevreden klanten. Medewerkers krijgen de kans om hun talent maximaal in te zetten. Klant verwachtingen worden overschreden door het geleverde resultaat.

Ik ken geen ondernemer of directeur die zijn klanten niet belangrijk genoeg vindt om hen centraal te stellen. Er wordt veel tijd en energie gestoken om contacten op te bouwen, het vertrouwen te winnen. Tot het moment dat de klant instemt. Vanaf het moment dat de klant heeft getekend, wordt de klant overgeleverd aan de planning en procedures in de organisatie.

De klantbehoefte

Wie is uw klant en waarom doet deze zaken met u? U kent uw doelgroep, maar kent u ook daadwerkelijk de klant. Weet u ook waarom, wat en hoe de klant bij u koopt? Pas als we het ware gedrag kennen, kunnen we extra omzet stimuleren!

De klantervaring

Heeft u wel eens met de ogen van de klant naar uw bedrijf gekeken. Zou u zelf enthousiast zijn over de ervaringen die u kreeg?

De klantbelofte

Wat is de verwachting van de klant? Wat is hem beloofd bij de verkoop van uw organisatie? Vaak niet wat hij krijgt. Onder en overpresteren kost de organisatie altijd meer dan het oplevert. Hoe houdt u regie?

Besluitvorming

Hoe neemt de klant het besluit? Wie zijn erbij betrokken? Wat is het risico dat wordt genomen?>>

Met een bekend merk loopt de inkoper niet het risico dat hij het fout heeft gedaan, met u daarentegen?

Het waar maken

Wat heeft de klant eigenlijk gekocht? Wat zijn de verwachtingen die hij daarbij heeft? Wat is hem belooft bij het aangaan van de relatie? De klantbeleving is het verschil tussen wat de klant denkt te gaan krijgen en de ervaringen die hij tijdens het hele proces opdoet!

Persona klant

top prioriteitsucces factorenaankoop procesbeslis critiriaobstakels
  • Wie is beslisser?…
  • Wat is zijn pijn?…
  • Wanneer is hij succesvol?…
  • Welke obstakels ziet hij?…
  • Welke besliscriteria hanteert hij?…
  • Wanneer koopt hij?…

download hier ons persona formulier


Belofte

Willekeurige ervaringVoorspelbare ervaringMerk ervaring
Consistent
Bewust
Gedifferentieerd
Waardevol

Klantwandeling

Samen met het team beleven, wat de klant ervaart.
Begrijpen de we de ervaringen van de klant?

Als we zelf van onze dienstverleninggebruik zouden maken.
Zouden wij dan onder de indruk zijn?

KLANTWANDELING

Onderzoek klantwaarde

  • Voldoet het aan de verwachting?
  • Waar werd ik blij van?
  • Ga ik vaker gebruik maken?
  • Wat vertel ik mijn vrienden?
  • Kan ik het na een week nog herinneren?
  • Was het de moeite waard?

UW VERHAAL

Iedereen kan zichzelf ontwikkelen. Hierbij helpt het te starten met de juiste materialen en gereedschap. Zonder hulp en gereedschap kunnen we nog geen eitje bakken. B-leef heeft het gereedschap dat nodig is om uw klanten centraal te stellen in uw organisatie. Door gericht inzetten van kennis en ervaring, leveren we niet alleen direct concreet resultaat. En we laten graag de ontwikkelde gereedschappen achter. Zo kunt u ook na onze bijdrage doorgaan met continu verbeteren van de waardeproposite voor uw klanten.